Διαδραστικά πολυμέσα και ψηφιακή τεχνολογία στις τέχνες

  • Εκτύπωση

Η πολύπλευρη προσέγγιση που επιχειρεί αυτό το βιβλίο αντικατοπτρίζει τις πολυδιάστατες προοπτικές εφαρμογής των διαδραστικών πολυμέσων. Από την πλευρά των επιστημόνων της πληροφορικής και των επικοινωνιών οι δυνατότητες των τεχνολογιών πολυμέσων είναι συγκεκριμένες και καθορισμένες με ακρίβεια, ενώ χρησιμοποιούνται μοντέλα επικοινωνίας που ως στόχο έχουν τη μεταφορά του μηνύματος με ταχύτητα και χωρίς απώλειες. Προβλήματα πολλαπλασιάζονται όταν η ανάπτυξη των εν λόγω συστημάτων μεταφέρεται σε πραγματικές συνθήκες, με στόχο την πειραματική συνδυασμένη εφαρμογή τους σε τομείς όπως οι διαδραστικές οπτικοακουστικές τέχνες. Εδώ ιδιαίτερη σημασία έχουν η μεταφορά του νοήματος, του συναισθήματος και της εμπειρίας στο χρήστη, ενώ το σύστημα πρέπει να αναγνωρίσει πότε αυτό επιτεύχθηκε προσαρμόζοντας ανάλογα τη συμπεριφορά του. Παράλληλα, ο συνδυασμός διαφορετικών τεχνολογιών αυξάνει εκθετικά τη δυσκολία του εγχειρήματος, καθώς απαιτείται εμπειρία από την πλευρά του κατασκευαστή για την αρμονική συνεργασία, ενορχήστρωση και συνεχή έλεγχο όλων των συχνά ετερογενών μονάδων, σε ένα περιβάλλον στο οποίο δεν μπορεί πάντα να προβλεφθεί η συμπεριφορά του χρήστη ή άλλοι εξωτερικοί παράγοντες.

Το βιβλίο αυτό παρουσιάζει τις πιο σημαντικές πτυχές ανάπτυξης διαδραστικών συστημάτων πολυμέσων, παρέχοντας την απαραίτητη βιβλιογραφία για περαιτέρω διερεύνηση. Περιέχει τη θεωρία στον τομέα της ψηφιακής τεχνολογίας που απαιτείται για τη διδασκαλία του μαθήματος των πολυμέσων σε ένα τμήμα Πληροφορικής, καλύπτοντας μεταξύ άλλων τις δημιουργικές δυνατότητες που παρέχουν η αλληλεπίδραση, η διάδραση και η δικτύωση. Εξετάζονται προηγμένα μοντέλα επικοινωνίας, ενώ συζητούνται εφαρμοσμένα παραδείγματα δανεισμένα από τις οπτικοακουστικές τέχνες και ένα πλαίσιο ανάπτυξης πειραματικών συστημάτων πολυμέσων.